sábado, 17 de septiembre de 2016

4. Recursos per a les PDI


A la classe d'avui, hem buscat cada dos grups, recursos sobre algun tema o àmbit. El nostre grup juntament amb el grup de "Master teachers" format pel Miquel del Tio, Irene Guillermo, Laura Muñoz i el Marc Vidal ens ha tocat el tema de les PDI (Pissarres Digitals Interactives). Hem buscat recursos educatius per treballar amb les pissarres digitals, com jocs, aplicacions, pagines web, etc., per tal d'aconseguir la motivació dels alumnes a l'hora d'aprendre. Hem trobat dues activitats; la primera per treballar-la a l'etapa d'infantil i la segona per a l'etapa de primària. El primer joc s'anomena "LA ABEJA BUBA", que són un conjunt d'activitats per treballar diferents conceptes, com poden ser les lletres, els colors, els animals, els números, etc. El segon es diu "TROLLEYDASH", que combina l'habilitat i l'anglès. És un joc per motivar als nens a què aprenguin anglès de manera senzilla i divertida, i també la competitivitat amb altres nens, ja que han d'omplir el cistell amb la compra que se'ls demana, però per poder fer-ho hauran de conèixer com es diuen els productes en anglès.

A través de la classe realitzada avui hem reflexionat sobre la quantitat de recursos que ens proporciona la pissarra digital per treballar-la amb els alumnes, de manera molt més dinàmica i divertida. D'aquesta manera no treballem solament un contingut sinó molts alhora. A més de ser un recurs que capta l'atenció dels alumnes i fomenta la participació, és una eina que fa possible atendre la diversitat, com per exemple adaptant la mida de lletra, el so, etc. Però no tot són avantatges, també hi ha inconvenients; el seu cost és elevat, requereix formació per treure partit de les PDI, requereix un manteniment costós i s'ha de disposar de bona il·luminació.





0 comentarios:

Publicar un comentario en la entrada